SeDaRI HaKiKaT DuNia HaRi iNi

Make Money With cashCrate - Join me!!

Kehidupan adalah anugerah utama Ilahi. Anugerah khdupan ini memberi gambaran kebesaran-Nya buat kita semua. Anugerah ini wajib kita syukuri dan haragai. Internet adlh kemudahan buat umat manusia yg tdk kira umur, pangkat, agama, bangsa, Negara dan yg sewaktu dgnnya. Justeru itu, manfaatkanlah ia utk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat bhw apa shja yg kita lakukan akan dip't/jawabkan pda kemudian hari.


Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kpd kita. Halalkan kegunaan akal. Hati dan lidah pda perkara yg bakal membawa kpd kecemerlangan diri kita samaada di dunia mahupun di akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali ‘pergi’ tak akan ‘kembali’. Bak pepatah melayu,’buat baik berpada-pada dan buat jahat JANGAN sekali’. Kewujudan website ini dgn blog sbg wadah utk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dgn ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun dunia terus maju dgn teknologi, kita seharusnya terus mengekalkan akhlak dan jati diri insani.

Saturday, December 4, 2010

Sua rasa hatiku iv....

Jangan perkecilkan hal yang mudah krna sesuatu yang mudah dilakukan telah menyenangkan pemikiran kita...kekadang hal yang mudah juga akan menjadi sukar dek ketidaksampaian mesej ke otak utk berfikir dalam keadaan yang baik. Perkara yang mudah amat disukai oleh para manusia krna ia sesuatu yang simple dan tidak banyak kerenah @ cerewet. Perkara yang sukar pula disukai hanya segelintir manusia krna..mereka merasakan sesuatu yang sukar itu satu cabaran dan menguji tahap pemikiran, kepandaian, bakat, kepekaan dan sebagainya. Namun begitu...ramai yang dalam kepeningan kerana hal yang dianggap sukar ini. Adakala mereka dalam kebuntuan yang amat sehingga mereka tidak sedar hal tersebut mengundang bahana @ pelbagai permasalahan jika mereka tidak memandang serius akan hal itu.

Di dunia yang mempunyai pelbagai agenda ini telah menonjolkan ragam permainan yang mudah dan sukar. Agenda2 ini memerlukan ketelitian dan kepekaan yang sama tahapnya walaupun pada pemikiran kita perkara yang mudah berbeza dengan perkara yang sukar. Sebenarnya kedua2 walhal ini adalah wabak yang mempunyai bentuk @ mesej yang sama. Yang membezakan walhal ini adalah diri kita sendiri iaitu cara kita menerima dan menolak sesuatu pembelajaran @ pemikiran dari masa ke semasa.

Wallahualam....perhatikan surah Al-Fatihah.

No comments:

Post a Comment

Make Money With CashCrate