SeDaRI HaKiKaT DuNia HaRi iNi

Make Money With cashCrate - Join me!!

Kehidupan adalah anugerah utama Ilahi. Anugerah khdupan ini memberi gambaran kebesaran-Nya buat kita semua. Anugerah ini wajib kita syukuri dan haragai. Internet adlh kemudahan buat umat manusia yg tdk kira umur, pangkat, agama, bangsa, Negara dan yg sewaktu dgnnya. Justeru itu, manfaatkanlah ia utk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat bhw apa shja yg kita lakukan akan dip't/jawabkan pda kemudian hari.


Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kpd kita. Halalkan kegunaan akal. Hati dan lidah pda perkara yg bakal membawa kpd kecemerlangan diri kita samaada di dunia mahupun di akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali ‘pergi’ tak akan ‘kembali’. Bak pepatah melayu,’buat baik berpada-pada dan buat jahat JANGAN sekali’. Kewujudan website ini dgn blog sbg wadah utk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dgn ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun dunia terus maju dgn teknologi, kita seharusnya terus mengekalkan akhlak dan jati diri insani.

Monday, December 6, 2010

Sua rasa hatiku v....

Semalam..cuaca amat baik sekali berbanding hari2 yang lepas dan hari ini. Aku pula lebih bersemangat dan ceria seadanya. Namun, pada itu aku turut memikirkan masalah yang timbul beberapa minggu ini...aku cuba utk menguraikan kekusutan tersebut tetapi mungkin pada pandangan aku ia akan merubah sikap sesetengah manusia apabila kita sedaya upaya melupakan kisah2 yang lalu..dan mungkin TIDAK pada mereka. Aku cuba belajar utk memaafkan diri... mereka dan segala yang berlaku ini. Aku juga cuba belajar utk melupakannya...

Aku kira...ia akan menjadi baik, namun sangkaanku meleset. Ia semakin menyakitkan hati.... aku pasrah dan redha...bersabar selagi aku berupaya utk bersabar. Semoga Allah swt senantiasa memberikan aku kekuatan dan kesabaran agar aku kuat dan tabah dalam mengharungi perjalanan kehidupan ini.

Hari ini...aku nak rest my mind. Aku xmau memikirkan hal yang berserabut ni..aku nak cuba enjoy kan diri aku bersama orang tersayang dengan sebaiknya. Biarkan masalah ini mengamuk sendiri seketika...mungkin...sebentar lagi...esok @ lusa...ada jalan penyelesaiannya...siapa tahu! Yang penting...jiwa harus tenang dan aku sedaya upaya menceriakan hariku saat ini! Semoga aku boleh! aku boleh....fighting!!fighting!!fighting!!.....

No comments:

Post a Comment

Make Money With CashCrate