SeDaRI HaKiKaT DuNia HaRi iNi

Make Money With cashCrate - Join me!!

Kehidupan adalah anugerah utama Ilahi. Anugerah khdupan ini memberi gambaran kebesaran-Nya buat kita semua. Anugerah ini wajib kita syukuri dan haragai. Internet adlh kemudahan buat umat manusia yg tdk kira umur, pangkat, agama, bangsa, Negara dan yg sewaktu dgnnya. Justeru itu, manfaatkanlah ia utk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat bhw apa shja yg kita lakukan akan dip't/jawabkan pda kemudian hari.


Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kpd kita. Halalkan kegunaan akal. Hati dan lidah pda perkara yg bakal membawa kpd kecemerlangan diri kita samaada di dunia mahupun di akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali ‘pergi’ tak akan ‘kembali’. Bak pepatah melayu,’buat baik berpada-pada dan buat jahat JANGAN sekali’. Kewujudan website ini dgn blog sbg wadah utk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dgn ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun dunia terus maju dgn teknologi, kita seharusnya terus mengekalkan akhlak dan jati diri insani.

Tuesday, August 10, 2010

Kisah Nyata Azab Kubur


Video from everywhere!TubeHome.com

Jajarkan ke Tengah
Jajarkan ke Tengah

azab kubur

Marilah sahabat2...kita renungkan bersama.

Azab Kubur

Pada foto ini seorang lelaki 18 tahun muda tua yang meninggal di salah satu rumah sakit di Oman. Mayat pemuda tersebut digali kembali dari kuburnya setelah 3 jam di makamkan yang di saksikan oleh ayahnya.

Anak itu meninggal dunia di rumah sakit dan telah dikebumikan di bawah undang-undang Islam dan pada hari yang sama setelah di mandikan wajib tubuh. Tetapi setelah pemakaman ayahnya merasa ragu atas diagnosa doktor dan menginginkan untuk di identifikasi kebenaran penyebab kematiannya.

Siksa Kubur

Siksa Kubur

Kerabat dan teman-temannya terkejut ketika mereka melihat mayat. Dia benar-benar berbeza dalam 3 jam. Dia berubah abu-abu seperti orang yang tua, dengan bekas siksaan jelas dan pukulan yang amat keras, dengan patah tulang tangan dan kaki, dengan ujung yang rosak dan menekan ke dalam tubuh.

Semua badan dan mukanya memar. Terbuka mata-menunjukkan rasa takut tanpa harapan dan rasa sakit. Darah atribut jelas bahawa anak telah mengalami penyeksaan yang paling teruk.

Neraka Kubur


Neraka Kubur

Tutup kerabat yang mati itu harus ditujukan kepada para saintis Islam yang secara tegas menyatakan bahawa sedia hasil dari azab kubur yang Allah (swt) dan dalam Hadis Nabi Muhammad (saw) telah memberi amaran kepada.

Ayah terkejut pemuda tersebut mengakui bahawa anaknya adalah manja, tidak melakukan Solat, dan mempunyai cara hidup tanpa beban, selepas terlibat dalam dosa yang berbeza.


Setiap orang mati datang di ujian di kuburan untuk Shahids pengecualian yang meninggal dalam Jihad di jalan Allah. Ini adalah ujian pertama yang mengerikan di mana orang tersebut datang di sebelum Hari Kiamat.

Dalam Hadis Nabi Muhammad (s.a.w):

- Selepas kematian roh orang meninggal akan kembali ke tubuh lalu dua Malaikat akan datang, Munkar dan Nakir, dan akan bertanya: "Siapa Tuhanmu?" ia akan menjawab: "Tuhanku - Allah". Kemudian mereka akan bertanya: "Apa agama anda?" ia akan menjawab: "agama saya - Islam". Kemudian mereka akan bertanya kepadanya: "Siapakah orang yang telah dihantar kepada anda?" ia akan menjawab: "Dia adalah Nabi Allah". Kemudian mereka akan bertanya kepadanya: "Bagaimana kau tahu?" Dia akan menjawab: "Aku membaca Kitab Allah dan dipercayai Nya.

Dan kemudian dari langit suara itu akan datang: "Slave saya telah mengatakan yang sebenarnya, berbaring ke tempat tidur dari Syurga dan membuka Gerbang Syurga" - maka hal itu akan penuh dengan kesenangan dan ia mulai merasakan kenikmatan Syurga, dan makamnya menjadi luas, bahawa mata dapat mencapai.

Nabi Allah Muhammad (saw) berkata tentang orang-orang berdosa. Setelah kematian roh orang meninggal akan kembali ke tubuh, kemudian dua malaikat akan datang dan bertanya, "Siapa Tuhanmu?" ia akan menjawab: "Saya tidak tahu". Kemudian mereka akan bertanya: "Siapakah orang yang telah dihantar kepada anda?" ia kembali akan menjawab: Aku "tidak tahu" - dan kemudian dari langit suara itu akan datang: "dia berbohong, Masukkan dia ke tempat daripada kebakaran dan terbuka sebelum Gerbang neraka"-maka akan! ditangkap dengan panasnya neraka, dan makamnya menjadi sempit dan tepi akan dikompresi.

Dalam Hadis itu juga berkata, bahawa sangat Angels akan mengalahkan orang-orang berdosa selama interogasi di kubur itu dan penyiksaan ini akan mengerikan. Hal ini dimaklumkan juga, bahawa Rasul kami (saw) berdoa kepada Allah untuk melindungi Dia dari azab kubur dan meminta orang lain untuk melakukannya.

Sejarah 18-tahun laki-laki muda berusia adalah tanda bagi orang percaya dan ini hanya cerita dongeng seterusnya untuk siapa hati yang dikurung oleh Allah. Mereka melihat dan tidak melihat, mendengar dan tidak mendengar?



This story was translated from other language into Malay. That’s why I apologize in advance for mistakes.


No comments:

Post a Comment

Make Money With CashCrate