SeDaRI HaKiKaT DuNia HaRi iNi

Make Money With cashCrate - Join me!!

Kehidupan adalah anugerah utama Ilahi. Anugerah khdupan ini memberi gambaran kebesaran-Nya buat kita semua. Anugerah ini wajib kita syukuri dan haragai. Internet adlh kemudahan buat umat manusia yg tdk kira umur, pangkat, agama, bangsa, Negara dan yg sewaktu dgnnya. Justeru itu, manfaatkanlah ia utk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat bhw apa shja yg kita lakukan akan dip't/jawabkan pda kemudian hari.


Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kpd kita. Halalkan kegunaan akal. Hati dan lidah pda perkara yg bakal membawa kpd kecemerlangan diri kita samaada di dunia mahupun di akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali ‘pergi’ tak akan ‘kembali’. Bak pepatah melayu,’buat baik berpada-pada dan buat jahat JANGAN sekali’. Kewujudan website ini dgn blog sbg wadah utk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dgn ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun dunia terus maju dgn teknologi, kita seharusnya terus mengekalkan akhlak dan jati diri insani.

Sunday, August 8, 2010

Resepi kpd kaum wanita...(copied)

mata

mata yang memandang itu
mentafsirkan ribuan makna.
mata yang memandang itu
boleh mengundang ribuan kebaikkan.
mata yang memandang itu
juga boleh mengundang ribuan kehancuran.
oleh itu
jagalah mata.

Assalaamu 'alaikum Warohmatullahi Wabarokaatuh,

Wahai wanita, terimalah perintah Allah dgn sabar n rela terhadap segala yg telah diperintahkan kpdamu. Tutuplah aibmu dan jgn sekali-kali mendedahkan aibmu itu. Allah kurniakan kpdamu kecantikan da
n kelembutan, manfaatkanlah ia.

Di
wajibkan ke atasmu menutup aurat utk kesejahteraanmu n sebenarnya Allah ingin memulia serta mengangkat darjatmu ke taraf wanita-wanita suci (wanita ahli syurga yg menjadi ketua kpd sekalian bidadari). Jika kamu taat n menerima ketaatan tersebut kamu akan dimulia serta kamu akn mendapat tempat di syurga yang kekal abadi, beruntung dan berbahagialah kamu.

Sebaliknya jika kamu ingkar, tidak mahu serta berpaling dari perintah-Nya kamu akan dihina. Allah yg Maha Kuasa akan memasukkan kamu ke dlm neraka, kamu akan mendapat azab yang tidak pernah terlintas di hati kamu. Api neraka akan merobek-robek tubuh kamu yang molek itu, bahkan akibat keingkaran kamu itu kamu tidak akan mencium bau syurga, sdg bau syurga itu sudah dpt dicum sejauh mata memandang. Inilah sifat KEADILAN Allah dan sifat KEZALIMAN kamu.

Ini satu berita yg paling BENAR di antara ber
ita-berita yang kamu dengar. Allah tlh memberi amaran melalui lidah utusan-Nya, Muhammad SAW, penunjuk jalan kebenaran, khatamah para Nabi dan Rasul, pembawa berita gembira dan duka, sumber cahaya kehidupan yg sentosa dan abadi, Hakim yg bijaksana, manusia yg paling benar keHambaannya kpd Al-Malik, paling 'Alim, paling 'Arif, p aling Taqwa dan bagindalah tujuan sekalian Al-Falak ini (Seluruh isi bumi dan langit, syurga dan neraka) dicipta, "Muhammad Habiballah Wa Rahmatan Lil 'Alamin".

Malulah kamu kepada Rasulullah! kerana baginda itu seorang yang lebih pemalu daripada anak gadis yang pemalu. Dalamilah ilmu Ad-Diinul Islam (Agama Islam) untuk kesejahteraanmu di dunia dan di akhirat. Menuntut ilmu agama (Tauhid, Feqah & Tasauf) itu wajib ke ata s tiap-tiap laki-laki dan wanita islam yang mukhalaf. Kamu orang islam, bukan orang yang bukan islam, maka sudah semestinya kamu kena tahu dan WAJIB kamu tahu. Jika kamu tidak tahu tentang ilmu agama kamu sendiri atau kamu lebih tahu dan mahir ilmu-ilmu lain dari ilmu agama kamu, maka wajiblah kamu mempelajari dan mendalaminya (Ilmu Agama Islam) tanpa tangguh-tangguh lagi.


Jadilah kamu wanita yang Solelah, taat kepada Allah, Rasul, Suami dan Ibu bapa. Berlaku baiklah t'hdap keluarga kamu, saudara-saudara kamu, jiran-jiran kamu, rakan-rakan kamu dan orang-orang di sekitar kamu. Balutlah tubuhmu yang seni itu dgn pakaian tebal yang suram tidak berwarna (tidak dapat menarik perhatian lelaki) bukan yg berbunga-bunga, beraneka gaya dan fesyen, berbelah tepi, tengah @ di mana-mana tidak berjahit, singkat, nipis, jarang dan sbgnya. Bertudunglah kamu sbagaimana cara kamu memakai tu dung di dlm solat, tapi tidaklah sampai mencecah lutut labuh n panjangnya. "Tudung" : bukan sekadar menutup kepala dan rambutmu, bahkan juga menutup dua kuntum yg melekat pada dadamu (di bawah paras dada). Kemudian tutuplah juga kakimu dengan sarung kaki yang ada dijual di mana-mana (stokin). Auratmu : seluruh tubuhmu, melainkan muka dan dua pergelangan (tapak) tanganmu. Jika kamu memiliki raut wajah yang menawan yang dapat menarik hati lelaki, atau jika disebabkan keayuan dan kejelitaan wajah kamu itu ramai lelaki yang terpesona dan terpikat hati, maka wajiblah pula kamu 'BERPURDAH' : yakni memakai hijab/tutup muka bagi tujuan memelihara diri kamu (jua), dan sekaligus ia menutup pintu 'FITNAH' : fasyak dan mungkar serta akan terpeliharalah Syari'at Allah di bumi ini.

Apa yg baik itu datangnya dari Allah, dan apa yg tidak baik itu datang dari nafsu rendahku sendiri. Maafkan aku jika hatimu tersinggung, terguris dan terluka wahai wanita. Hanya Allah yang lebih tahu.

INGATLAH, WANITA ITU ADALAH HIASAN DUNIA, SEBAIK BAIK HIASAN ADALAH WANITA SOLEHAH

Read more: http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=435984613&blogId=492276984#ixzz0w09Ef3w2

Akan ku cuba manfaatkan kata2 ini.
..dgn perilaku yg lebih baik dr hari ke hari insyaAllah...smga Allah permudahkan sgla urusanku ke arah kebaik

an dunia n akhirat. Amin...

No comments:

Post a Comment

Make Money With CashCrate